onsdag 20. oktober 2010

Glittre, dag 8 og 9

Glemte jeg å skrive i går? Går helt i surr disse dagene... Jaja...

Kort fortalt så startet dagen med frokost og deretter trening i motbakke. Fløy rundt på området her og strevde opp tre ulike bakker. Da stoppa jo beina meg igjen så klart... God utetrim, men fyttirakker'n så slitsomt. Bakker er en av mine større utfordringer med denne sykdommen...og beina da. Hadde undervisning om ulike medisiner, deres bruksområde og innehold. Interessant. Etter lunsj var det mer undervisning. Kl. 14:00 var det tid for litt gymnastikk i bassenget igjen. Godt er det :) Til middag var det saltet lammekjøtt med potet og kålrotstappe. Det var egenlig litt for godt :P Avsluttet kvelden med bingo som ikke ga noe særlig gevinst for å si det sånn. Men det var artig å prøve.

I dag, onsdag, en liten stund etter frokost, var det tid for møte med fysioterapeuten hvor vi gikk igjennom diverse apparater og justerte litt på treningsprogrammet. Slappet av og vasket litt klær før undervisning med ergoterapeuten. Kl. 15:00 troppet jeg opp til siste del av kostkurset, men ble møtt av en lapp på døra med beskjed om at det var avlyst grunnet sykdom. Gikk på rommet for å slappe av og fikk etter hvert besøk av en pleier som ville snakke litt med meg. Vi pratet litt generellt og kom etter hvert inn på rehabiliteringsplanen (som jeg fikk på tirsdag forresten) og mine mål. Fikk et hefte ang. røykeslutt blant annet og time hos psykolog. Kan jo være greit å ha prøvd det også. Etter middag stakk jeg og et par andre på teamet ned på arbeidstua. Der kan man lære og gjøre litt håndarbeid. Hyggelig det også. Så da fikk jeg prøvd meg på litt hekling og strikking igjen (bestemorfølelse). Etter kveldsmat var det klart for litt kulturaktiviteter. Denne gangen var det allsang. Emily, en pleier på team 4, som jeg hører til, er veldig flink til å spille piano (i tillegg til sine andre kreative evner). Så da har jeg fått gaula litt i kveld ;)

Nå sitter jeg her og skribler litt før jeg skal lese igjennom noe papir til et kurs i morgen. Så blir det natta etter hvert.

Natti natti folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar