torsdag 28. oktober 2010

Glittre, dag 16

Hallo i natten.

Nok en hektisk dag er over. Har trent tre økter i dag. Morgentrim, kondisjonsprogram og styrkeprogram :) Innimellom har jeg konsumert minst fire måltider, vært på to forelesninger og heklet/strikket i arbeidsstua. Er ganske sliten, men må jo ha noe å finne på her, og da er jo ikke trening det verste i hvertfall :P Mye kommer til å forandre seg når man kommet hjem. Ikke basseng, ikke treningsrom på huset, ikke ferdig mat hele tiden osv... Det er jo noe som må planlegges litt da... Men nå skal ikke jeg tenke negativt :) Ordner seg alltid. Dessuten skal det mye til for de fleste å få tid til å trene så mye som her.

Det var det jeg gadd å skrive i dag/natt. Er et par timer på overtid her...

God natt

6 kommentarer:

  1. Det har sikkert vært utrolig lærerikt. Det må jo være godt å høre hvordan det står til med DIN helse, ikke bare en standard artikkel i et blad om ditt og datt. Da har du sikkert fått et dytt i riktig retning. Bare man har viljen til det, får man det til. :)

    Jeg ønsker meg veldig en spinning-sykkel. Husker ikke om jeg har sagt det i noen kommentar her før, men det er nå uansett fortsatt sant. :P Da jeg syklet 2 mil hver ukedag til og fra ungdomsskolen var jeg ca på idealvekta (selv om jeg ikke skjønte det selv da, man er jo aldri fornøyd). Så jeg vet av erfaring at sykling passer ypperlig for meg. Men jeg har ikke noe spes sted i Oslo som jeg vil sykle til (også er det skummelt mange biler og folk her), så jeg tror det beste er å ha en spinningsykkel hjemme. Men de er jo steindyre! :(

    Når reiser du hjem igjen?

    SvarSlett
  2. Det har vært utrolig lærerikt. Skjønte liksom ikke i begynnelsen hva jeg gjorde her. Jeg var jo ikke syk liksom, men man er jo alltid det når man har en kronisk sykdom. Mer eller mindre. Jeg er jo en av de heldige som er lite plaget av infeksjoner og slikt.

    Spinnigsykkel er sikkert dyrt som alt annet. Kanskje en sånn vanlig ergometersykkel er litt billigere? Sykling er ikke noe for meg, i hvertfall ikke spinning. Får så vondt i rattatta at jeg ikke klarer å sykle rett og slett... Også derfor jeg måtte begynne med romaskin. Får litt vondt der også, men ikke på samme måte. Sykling er jo veldig bra kondisjonstrening, styrketrening og forbrenning. Hvis man trener bevisst selvfølgelig. Funnet ut at sakte turer og vanlig sykling kan ha veldig lite effekt. Bakker derimot er veldig bra! Og enda bedre som intervalltrening. Ufattelig slitsomt for meg når det gjelder både pust og bein. Men det kan jo endre seg.

    Er litt over halvveis i oppholdet nå. Drar hjem tirsdag 9. november. Å det går nok fort.

    SvarSlett
  3. Etter det jeg har sett, så ligger de billigste treningssyklene på omkring 1500 kr. Det er mer enn mitt månedlige matbudsjett som student. Men, det er jo ikke for det, hadde jeg slutta å spise i en måned, hadde jo kiloene forsvunnet! Harr harr. Neida. :P

    Sykling ble jeg veldig vant til etterhvert. Det var vondt i baken de første turene, men det er jo en tilvendingssak. :P Akkurat som trening generelt. Jeg mangler viljen. Men jeg har en treningsdvd liggende. Det er ganske hard trening der (Billy's Bootcamp), men jeg må skaffe meg noen gode joggesko og en god sportsbh til noen av de krumspringene han skal ha meg til å gjøre. :P

    SvarSlett
  4. Er tydeligvis ikke greit å være student nei... Slutte å spise er bare tull i hvertfall! Selv om du hadde fått råd til en sykkel eller noe da :P Må komme over den rompevondten, men tror jeg drøyer til våren når jeg kan dra fram sykkel'n. Gode sko er jo også viktig. Jeg må jo til ortoped å få såler til mongobeina mine... Sportsbh er også greit. Jeg trenger en ny, for min bretter seg og gnager :/ Prøv å ikke begynne med alt for hard trening. Da mister man bare motivasjonen hvis man ikke får til ordentlig og det er altfor slitsomt og sånt...

    SvarSlett
  5. Ja, er jo alltid en risiko for at man mister motivasjonen. Men jeg synes at den DVDen er veldig gøy da (er egentlig digg å være aktiv - eller å sitte etterpå å tenke at man har vært det i allefall). Jeg må bare som sagt skaffe meg sko og sportsbh. :P

    http://www.youtube.com/watch?v=gMbIQOxs--k&feature=related <- her har du fyren, og dvden jeg følger. Skikkelig army-preg. :P Og det der skjønner man jo at funker, da. Så lenge man gjør det riktig. Man kan vel ødelegge seg litt også, om man ikke vet hva man driver med.

    (Og bare så det er sagt. Det klippet er bare del en av seks. av Basic Training. Hardkjøret har ikke engang begynt. ;D)

    SvarSlett
  6. Hmm, det der så jo nesten overkommelig ut. Sånn bortsett fra å strekke seg til tærne og sitte i spagaten og sånt da :P Men virket som en enkel økt ja. Moro er det sikkert. Har aldri trent til video før, men er jo så og si som å ha en live instruktør, bortsett fra at det kan gå litt fort. Er veldig odt å få brukt kroppen selv om det er hardt der og da ja. Også hjelper det veldig på samvittigheten :)

    SvarSlett