fredag 15. oktober 2010

Glittre, dag 3

*kremt*

Glemte visst å skrive i går kveld jeg, så da gjør jeg det nå, sånn før det begynner å skje ting.

Gårsdagen startet med frokost som vanlig. Kl. 09:00 var det time med fysioterapeuten hvor det var nok en mølletest. Dette var for å kunne sette opp en kondisjonstrening for meg. Det er var slitsomt nok å traske på den. Blir litt irritert når det faktisk er beina mine som svikter før pusten... Å de er fortsatt vonde. Kl. 11:00 var det målsamtale med en av pleierne her. Da snakket vi mye mye om hva jeg ville oppnå under oppholdet her, og når jeg kommer hjem. Kom fram til fem punkter, som jeg ikke husker akkurat nå. Litt sliten etter litt for høyt tempo opp tre etasjer. Også fant jeg ut at jeg var tom for den ene medisinen min. Yey! Så da må jeg snakke med en eller annen etterpå...

Rundt kl. 14:00 var jeg med på en liten runde rundt bygget her hvor vi lærte om pusteteknikk og hvor viktig det er å bevege seg i sitt eget tempo. Vi bruker noe som heter Borg-skala for å vise hvor på et nivå fra 0-10 hvor anstrengte vi er. For effektiv trening skal man ligge på ca. 7. Det er veldig anstrengende og det er derfor viktig å ta pauser. Aktive eller passive, litt etter behov. De fleste har nok fått satt opp en intervalltrening på 4 x 4 eller hva det heter. Det er visst forsket på at det er effektivt.

Kl. 17:00 var jeg på kurs i kosthold. Lærte veldig mye, men er stadig forvirra. Målet var jo at vi skulle bli mer bevisst på hva forskjellig mat inneholder av karbohydrater, proteiner, fett etc. På mandag skal jeg innom den ernæringsfysiologen (eller hva det heter) for å finne ut hvor mye jeg skal ha i meg i løpet av en dag. På onsdag er det del to av kurset. Da skal vi lære litt mer pluss at vi skal få smake på div. sunn mat som hun skal lage til oss :)

Senere på kvelden var det noe underholdning og greier, men jeg satt med noen andre på teamet å skravlet i stede. Hyggelig det :) Så ringte min kjære meg og jeg gjorde ikke stort annet enn å plapre. Godt å snakke med noen, men samtidig så blir jeg litt trist av en eller annen grunn. Sikkert veldig mye som surrer og går oppi hodet. Jeg blir jo sliten siden jeg bruker kroppen mye mer...og det er jo ikke jeg så vant til. Ikke rart man blir tullerusk da vettu :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar