onsdag 3. mars 2010

Kaker




Denne lagde jeg i anledning May's 50-årslag. Det er bløtkake, altså sukkerbrød og krem. Den er dekket med marshmellowsfondant. Det var et he***te å lage, men resultatet ble da bra til slutt. Prøvd det en gang senere, men mått gi opp. Folk sier det skal være lett å jobbe med. Det syns ikke jeg. Mulig jeg gjør noe feil da... Men,men... Micro'n er fortsatt ikke fri for marshmellow-sprut...


















Denne laget jeg til en liten sammenkomst hos pappa og May. Det er rett og slett en sjokoladekake med sjokoladesmørkrem. Utgangspunktet er da sjokoladekake i stor langpanne som man deler opp og plasserer så og si slik man vil. Pynten er delvis hjemmelaget. Hjertestrøsselet er fra jobben og sjokoladen er eget design :P Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. Er jo bare å smelte kokesjokolade i vannbad. Så heller man det i et kremmerhus. Jeg bruker frysepose som jeg klipper et hull i hjørnet i. Klin på og lek deg på et bakepapir og sleng det i kjøleskapet en liten stund. Plukk forsiktig av med en kniv eller lignende og Voíla!

Selv syns jeg kaken ble litt tørr og kompakt, men ryktene sier at den har blitt fordelt litt utover i familien. Og da er det vel greit 8-)

3 kommentarer:

  1. Synes begge kakene er flotte! Sjokoladekaken så dessuten ut som noe jeg kunne ha spist til frokost, lunsj og middag i et par dager. Synes det var søtt med hjertestrøssel. :) Første kaka er nok muligens en smule for søt for meg, men den så jo delikat ut da!

    SvarSlett
  2. Ja, de ser greie ut. Og smakte ikke så verst heller om jeg får si det selv. Den marshmellowsgreia var veldig uvant. Skakke værra seigt godteri på kaka liksom. Det ble mye dekorasjon på den. Måtte lappe over og tette igjen litt her og der siden det sprakk opp :S

    SvarSlett
  3. Det synes jeg du løste veldig bra ;) Ser fint ut!

    SvarSlett