mandag 19. april 2010

Tiden flyr...

Ja, hei og takk for sist. Over en måned siden sist. Skjerpings! Tiden flyr og ting har skjedd. Julianne har vokst masse og er fortsatt søt og god. Jeg skal flytte om 12 dager og Trond har begynt salgsprosessen på leiligheten sin. Det er vel det som er positivt. 6. mars har nok vært den værste dagen så langt i år. Bestefar var dårlig og forlot vår verden. Og ikke nok med det. 12. april sovnet min kjære stemormor stille inn foran øynene mine. Begravelse på fredag. Så nå er det nok for en stund, om jeg kan be om det. Tiden har vært tung, men familien holder sammen og det er godt.

Det var forsåvidt det jeg gadd å skrive nå. Skulle bare sørge for å gi et tegn til liv.

7 kommentarer:

  1. Jeg har kikket innom bloggen din i tide og utide, men det har liksom vært stille på deg. Ikke er du noe særlig på MSN heller, og jeg er jo ikke på facebook. Da blir det visst lite prating.

    Det er aldri lett å miste noen, jeg håper det går bra med deg og dine. Lykke til med flytting også (det hadde jeg heller ikke hørt noe om!)

    Klem

    SvarSlett
  2. Oi, det er ikke bra. Men det er bra det finnes et nytt familiemedlem også. Letter litt på det triste. Kanskje.
    <3

    SvarSlett
  3. To fødsler og to dødsfall i løpet av to måneder. Det går forsåvidt opp i opp, og det er litt rart, eller mer skummelt, å tenke på. Men ting blir litt lettere når du har de små å dulle med.

    Har blitt lite prating Julie (og Stine også forsåvidt :P)Har vært litt opptatt og litt lat også. Husker ikke lenger hva jeg forteller til hvem heller. Er ikke meningen å holde noe tilbake liksom :P

    Flytter til en leilighet i Kisa den 1. mai. Trond flytter inn der med meg når han får solgt i Nannestad. Så skal vi i banken etter hvert og se om de vil gi oss noe penger til leilighet/hus. Så får vi se hva som skjer. De vi skal leie hos i Kisa er en kollega av Trond og skal bare ha 4000 i leie. Så da får vi spart litt. Så vet du det. Du kan alltids prøve å skrive til meg på msn. Viser med som regel som frakoblet selv om jeg er der. Men plutselig så er jeg ikke der likevel :P

    SvarSlett
  4. Har ikke sett deg på msn på en stund jeg. Snakker nesten ikke med noen der. Så logger ofte av med en gang, eller så driver jeg med andre ting og ser ikke hvem som logger på. Men skal skrive om jeg ser deg. (ditto til deg).

    4000 i leie er jo ingenting delt på to stykker :)

    Skulle gjerne vært litt mer i Jessheim, men tog er dyrt, jeg hakke jobb, og mamma måtte vrakpante bilen pga dårlig råd og dårlig bil. Så blir lite reising på meg om dagen.

    Men som sagt, du er hjertelig velkommen. Kjøre ut en dag, ta med Trond eller Julie, eller begge, også kanskje grille med den flotte nye elektriske grillen vi har kjøpt.:P

    Lykke til med flytting, da. Blir sikkert fint å flytte inn med Trond igjen? Mm :D


    Nå må jeg legge meg, har vært på legevakta med Kjetil. Han har visstnok fått en allergireaksjon på noe ukjent. Så fått utslett over hele brystet og halsen. Fått no antihistamintabletter nå..

    Nattinatt! (:

    SvarSlett
  5. Neida, jeg mener ikke at du holder noe tilbake, det er jo like mye mitt ansvar å kontakte deg. :) Men det er nå denne tidsklemma da. Mellom studier og pugging og turer til Skottland blir det lite igjen, desverre.

    4000 i leie høres jo nydelig ut da. Jeg betaler nesten 4400 for 17 kvadrat. Ikke mye å skryte av. De skrur opp prisen i hytt og pine også (de har lov fire ganger i året, og det benytter de seg visst av..) De skrur derimot IKKE opp lånet mitt i hytt og pine. Så jeg er blakk som en kirkerotte. Men men...

    Sånn er livet! :)

    SvarSlett
  6. 4000 i leie blir deilig. Prøve å spare mest mulig, så vi har til møbler og greier senere. Og nå får jeg faktisk muligheten til å spare også. Har ikke hatt ei krone til overs på ei stund. Heller det motsatte. Kjedelig å ha dårlig råd, men det vet vel dere minst like godt som meg virker det som :P Vi får håpe på bedre tider. Kanskje det blir større muligheter for å treffes til sommeren.

    Når begynner ferien din Julie? Du skal vel kanskje til Skottland i igjen også.

    Kjedelig at de skal skru opp leia hele tiden da. De burde jo skjønne at ikke alle har god råd. Det er vel mest studenter og sånt som bor der er det ikke? Dyrt lite krypinn egentlig, men sånn er det vel å bo i by'n... Du får komme himat :P

    SvarSlett
  7. Jess, dette er en studentby, så i teorien skal det BARE være studenter som bor her. Er bare med nød å neppe man klarer seg uten jobb, og det har jeg mest lyst til å unngå. Sliter med å komme igjennom pensum som det er, såeh...

    Når det gjelder sommeren har det seg slik at om vi skal treffes, må vi ta det før ca 6. juni, eller uti august/september en gang. Jeg pakker kofferten og reiser etter eksamen den tredje juni, om alt går etter planen.

    Jeg får ikke lån i juni og juli mnd, så jeg snylter litt på David denne sommeren. Hehe? Han synes det er greit, da... Det blir uansett veldig fint med 2-3 mnd med han, selv om det er et mareritt å reise fra hverandre etterpå. Vi får se på det som øvelse til når vi endelig flytter sammen. Ehe...

    Om vi kan klare å skvise inn et møte før jeg reiser, er i allefall timeplanen min fremover som følger:

    30.-2.mai: Lynbesøk av David (med mindre vulkaner går bananas)
    11. mai: Eksamen
    27.-30-mai: Besøk av "svigermor" (men er ikke opptatt hele helga...)
    3. juni: Eksamen
    6. juni: Foreløpig avreisedato

    Om det går an å få til noe en eller annen gang som ikke krasjer med dette - og som helst ikke krasjer med økonomien min - er jeg up for it. :P

    SvarSlett